2005.11.16-12.05 Ázsia

Siem Reap es kornyeke
A fovaros - Phnom Penh
Reppenes Kuala Lumpurba
Kulala Lumpur fellol le es lerrol fel
Irany a dzsungel
Az esoerdo melyen
Vissza az egigero kukoricakhoz
Hat Yai, Surat Thani (hasmenes?)
Kimaradt, de kozben eszembe jutott
Ko Pha Ngan, tenger, palmafak
Szaguldas, tengerpart, gyumolcs-shakek
Welcome to paradise
Ko Tao-i lotyoges
Assetom, hany filmet lattunk
Vasarlas mindhalalig
Utolso nap. Bruhuhuuu
2005.12.1 Ko Tao-i lotyoges

Reggel meg reggeli kozben lecsekkeltek a szallodasok a motorbiciklit, hogy nem tettuk-e nagyon tonkre. Ugy nez ki meg voltak elegedve a vegeredmennyel, mert siman visszaadtak a kolcsonzesnel begyujtott utlevelemet. Egy gonddal kevesebb:) Kifizettuk a szamlank (szallas, osszes kaja es internet eccerre), aztan betaxiztunk a kikotobe. Ott meg vettunk egy kis sebre rakni valo kotszert, ami nem szarad be a sebbe, mert a terdem meg elegge dzsugas volt, meg nem hegedt be. Szoval atkotottuk a terdem, meg a cipomnel is volt egy kisebb seb es egy kis internetes capriccio utan mar szeltuk is a habokat Ko Tao fele.

Ko Tao egy kis (kb 7-8 km) sziget eszakra Ko Pha Ngantol. Az ut kb 1.5 ora a gyors hajoval. Eleg keves volt az utas es eloszor mindenki fent ult a fedelzeten, mert lent a klima minusz tiz fokra volt allitva es hideg volt, mint egy barlangban. De nemsokara eleredt az eso (mar reggeltol egy nagy szurke massza volt az egbolt) es igy lementunk egy fagyos filmet nezni:) Nem is tudom, hogy romantikus, vagy lovoldozos volt-e:)

Megerkeztunk a szigetre, az eso meg mindig csepergett. Ez egy kicsit mas tipusu sziget volt, mint az elozo. Itt nem voltak annyira magas hegyek, habar dombos volt. A parton pedig nagy kobalvanyok es homokos part valtotta egymast. A bungalok altalaban elegge rejtve voltak az emelkedo parton a fak kozott. Kis tanakodas utan fogtunk egy taxist, aki elvitt a sziget deli reszere egy elfelejtettem nevu resortba. Az ut itt meg rosszabb volt, mint Ko Pha Nganon. Szuk beton ut, it ot sima fold ut, lepten nyomon tengernyi pocsolyakkal es lukakkal otvozve. A resort elsore megtetszett. Keves ember volt (joforman senki), a hazikok pedig a part menten nagy kobalvanyok, a viz es fak kozott voltak. Csak a part menten huzodo fa molo vezetett hozzajuk. Szep volt. Kilatas a tengerre, normal szoba, szivecskes agyhuzattal es bohocos fuggonnyel. Elotte kis fedett terasz ket fa szekkel es asztallal.

A delutan programja a kovetkezo volt: pihenes, pihenes, pihenes. Reszletesebben: Olvasas a teraszon es az agyban, ebed, gyumolcs-shakezes, film nezes, olvasas a heveros restiben egyenesen a viz mellett, vacsora (en megint palacsintaztam), gyumolcsital, hevereszes… Kozben a sebem is egesz jol beszaradt, mert vegre leszedhettem rola a sebtapaszt. Talan meg orultem is, hogy esett az eso, mert igy nem idegeltem, hogy nem furodhettem. Meg legalabb kellemes ido volt, mert nem volt hoseg. Errefele, amint elobujik a nap, rogton meg kell dogleni a melegtol.

Ket tervunk volt a kovetkezo napra. A: elmegyunk egy sziget koruli snorkling (buvarszemuveggel + pipaval valo uszkalas/buvarkodas) turara, aztan szombaton utazunk Bangkokba, de igy csak egy nap marad Bangkokra. B: masnap rogton huzunk Bangkokba es ott lesz ket napunk maszkalni, sopingolni. Vegulis a B tervet valasztottuk. Az ido es a terdem miatt, vizbe igy nem mehettem. Legalabb nem kellett dilammazni, el volt dontve:)