2005.11.16-12.05 Ázsia

Siem Reap es kornyeke
A fovaros - Phnom Penh
Reppenes Kuala Lumpurba
Kulala Lumpur fellol le es lerrol fel
Irany a dzsungel
Az esoerdo melyen
Vissza az egigero kukoricakhoz
Hat Yai, Surat Thani (hasmenes?)
Kimaradt, de kozben eszembe jutott
Ko Pha Ngan, tenger, palmafak
Szaguldas, tengerpart, gyumolcs-shakek
Welcome to paradise
Ko Tao-i lotyoges
Assetom, hany filmet lattunk
Vasarlas mindhalalig
Utolso nap. Bruhuhuuu
2005.11.27 Ko Pha Ngan, tenger, palmafak

Reggel 6-kor alaaaaarm, ebresztooo! Fogmosas, reggeli (eleg vacak piritosok) es 7:30-kor indul a buszunk, ami kivisz a kikotobe. Ut kozben egy nemet-horvat hazasparral beszelgetunk, hogy hogy s mint errefele. Ez bosszanto, itt mindenki, akivel talalkozunk, legalabb egy-ket honapig utazgat. Honnan van mindenkinek ennyi szabadsaga?…

A hajonk egy motoros, belul legkondis, 300 szemelyes gyors hajo. Asszem max 60 utas volt, legtobbjuk kint a fedelzeten sutkerezett a napon. Igen a napon, mert eleg kellemes, napos ido lett mara. Felho azert volt sok, de hol felho mogul, hol egyenesen sutott a nap. Igy nem is volt olyan elviselhetetlen hoseg. Utkozben megneztem valami lovoldozos filmet az utasterben, Nomi addig fent olvasott, mert nem birta a -20 fokos legkondis hideget. A 3.5 oras ut tovabbi reszet en is fent toltottem a fedelzeten, elveztem a kilatast, olvasgattam. Azt hittuk, csak egy rovid ideig ultunk kint, a nap meg tobbnyire felho mogul sutott, ezert nem kentuk be magunkat alaposan napkremmel. Hat rosszul tettuk. Nomi arca most jo piros es feher a szeme korul, ahol a szemuvege volt. Estere eleg vicces latvany lett. Olyan volt, mint egy masodik vilaghaborus nemet motoros, amikor valamilyen vicces filmben belemegy valami sarba es csak a szeme korul marad tiszta, amugy fekete az egesz feje:) (Amugy mostanra mar kiegyenlitodott).

Meg a hoajon megegyeztunk egy szallast kinalgato taggal es kifizettunk ket ejszakat a Chaloklum Bay Resort-ban. Mutatott kepeket is es jo aron (300B per ejszaka) jo hazikot egyenesen a tengerparton kaptunk. A kikotobol egy pickuppal vittek minket ejszakra, ahol a szallas volt. 13-an utaztunk egy auton, plusz a csomagok. Oten az utasterben, a csomagok a teton es hatul, oten hatul (itt ult Nomi is) es harman (koztuk en) a teherter lenyitott ajtajan. Erdekes 10 km volt. A sofor tepert rendesen, mi kapaszkodtunk rendesen, az ut hol jobb, hol roszabb volt. A labunk majd le ert a foldre, ha pocsojakban mentunk, fel kellett emelni:) Kozben ket oldalt palmafak, erdo, patakok, hegyek, tengerpart… vicces volt.

Szerencsesen megerkeztunk a szallashelyre. Nagyon szep palmafas, rendezett hely volt. A bungalonk az elso sorban volt, egyenesen a tengerre nezett, epp csak a fel kilatasba belelogtak az elottunk epitett, naszutas bungalo oszlopai. Reklamaltunk is, mondtuk, hogy nekunk aszondtak nem lesz elottunk mar semmi mas epitmeny. De mivel ez nem volt zavaro es a tobbi haz eslo soros haz legkondis, melegvizes es 4szer ilyen draga volt, hat maradtunk. Vegulis jo volt, mert a kilatas nagy reszben megvolt, es a szelen voltunk, igy jo nagy volt a nyugodtsag. A szoba eleg nagy, csempezett, a furdo is ok. Elol kis terasz ket szekkel es egy asztalkaval. Volt egy rendes ajto es egy kihuzhato uvegajto. Ha ezt kihuztuk, az egybol a tengerre lehetett latni.

A parton feher homok, az obol ket szelen sziklas. Nagyon szep volt. Rogton rohantunk is furdeni. Az elso 100-200 meter nagyon sekely volt. Inkabb gyaloglasra, mint uszasra valo. Aztan volt egy kosav, dagalykor viz alatt, apalykor kilatszott. Ezen tul talan mar melyebb volt a viz, de hat mig ide eljutott az ember, mar el is faradt. Rogton el is dontottuk, hogy masnap kiprobalunk valami jobb strandokat is. Mivel a sziget eleg nagy, kb 20X20km, csakis motoros gepjarmuvel lehetett elmaszkalni. 150B-ert kolcsonoztek motorbicikliket, epp csak nem automata sebessegvaltosat. A szemelyzet meg nem beszelt tul jol angolul, ugyhogy nem nagyon remeltem, hogy kepesek leszunk megegyezni, hogy adjak ide a motorbiciklit, de eloszor tanitsanak meg vele kozlekedni:)…

Furcsiztunk, vacsoraztunk, itt is vetitettek valami filmet, aztan elindultunk internetezni. Hat internet nuku. A csajocska csak azt tudta mondani, hogy no internet, de, hogy miert no, azt mar nem. Pedig egy korrekt szupermarketben volt, volt ott utazasi iroda, meg telefon, stb.. De a holgy mondenre csak no-t mondott. Visszamentunk a szobaba es kicsit morcos voltam, mert a konyvem mar elolvastam, internet nuku, masnapra a moped problemas lehet…

Kartyaztunk egy sort a teraszon, Nominak nagyon jol ment es fokepp mar regota szeretett volna kartyazni, csak en mindig lebeszeltem:) Aztan mentunk aludni.