2005.11.16-12.05 Ázsia

Siem Reap es kornyeke
A fovaros - Phnom Penh
Reppenes Kuala Lumpurba
Kulala Lumpur fellol le es lerrol fel
Irany a dzsungel
Az esoerdo melyen
Vissza az egigero kukoricakhoz
Hat Yai, Surat Thani (hasmenes?)
Kimaradt, de kozben eszembe jutott
Ko Pha Ngan, tenger, palmafak
Szaguldas, tengerpart, gyumolcs-shakek
Welcome to paradise
Ko Tao-i lotyoges
Assetom, hany filmet lattunk
Vasarlas mindhalalig
Utolso nap. Bruhuhuuu
2005.11.25 Vissza az egigero kukoricakhoz

Reggel 7 korul keltunk. Haptakba vagtuk magunkat es beultunk reggelizni. En csak egy kicsit ragcsaltam, mert ugy tunt kezd rendetlenseg lenni a hasamban. Feltem, nehogy a kovetkezo 3 oraban a fenekemet a csonakbol kilogatva kelljen utaznom:) Tegnap este Nomi erezte magat egy kicsit vacakul, el is ment hamarabb aludni, de hat ez nala nem feltetlenul van kapcsolatbanm az itteni kajaval. O barmikor rakap egy kis fejfajasra, hanyingerre, bevesz egy ket orvossagot, stb. Reggeli utan elbucsuztunk a tulajektol, meg utoljara befuvarozott a faluba es mar masztunk is be a hajonkba.

Szep napos ido volt, az elozo napi esonek mar mar nyoma sem volt. Az alatt a ket nap alatt, amig itt voltunk, kb. 2 metert apadt a folyo. Szep kis kulombseg. Igy a visszafele uton tobb helyen kis szigetecskek voltak, mig ket napja ebbol semmi sem latszott. A hajoskapitanyunk, most egy kicsit furabban viselkedett, mint azt idaig megszoktuk, itt-ott meg is alltunk es csak ugy a viz sodort lassacskan. Egyszer csak ket sornyi embert egy ulessel hatrebb rendelt. Biztos, hogy jobban kiegyensulyozzuk a hajot, mert nem volt egeszen tele es a kedves utasok inkabb az elso reszeben ultek. Aztan egy kis utazas utan a leghatso sorban ulo amcsi ficko (mar csak a csonakosunk ult mogotte) kapott egy zold lavort es fel lett szolitva, hogy merje ki a vizet a csonakbol. Azt hittem Nomi kiesik a csonakbol ugy el kezdett rohogni. Vicces volt, ahogy a jegyet kifizeto utas, egy bena zold edennyel meri ki maga alol a vizet a csonakbol. Raadasul a ficko kicsit furanak is tunt, egyedul utazott, nem sokat mosolygott es tegnap lattuk a torzsi faluban derekig sarosan. Gondolom o sem veszelte at a partraszallasat dagonyazas nelkul:) Szoval mulattunk egy jot, aztan pedig tovabb gyonyorkodtunk a kornyezetben. Kozben beszelgettunk a mogottunk ulo Lett parocskaval.A ficko mar jart Kassan es tudta, hogy Szlovakiaban elnek magyarok. A hatul ulo ficko mar le is vetkozott derekig, csak a mentomelleny volt rajta (mindenkinek volt mentomellenye) es kisebb-nagyobb folyamatossaggal meregette ki a vizet maga alol. Aztan meg utkozben vettunk egy hordo benzint egy masik motorcsonaktol, persze a kapitanyunk kozben bagozott:) De szerencsesen megerkeztunk.

A kiszallas itt sem volt zokkeno mentes. Mivel a folyo szintje jelentosen csokkent, a molo, amelyikrol ket napja beszalltunk, most tul magasan volt. Az alacsonyabban elhelyezkedo lepcsonel meg meg allt a viz. Szoval egyik tul magasan, a masik tul alacsonyan volt. Ezert mi a fuves, meredek part mellett alltunk meg. Az emberek egyesevel bemutathattak, hogyan tudnak korcsolyazni. Mindenki csuszkalt egy sort, ki bokaig, ki terdig lett saros. Rajtunk szerencsere csak szandal volt, ugyhogy miutan kijutottunk a betonozott lepcsore, labatmostunk a folyoban:)

Ezutan egy 4 oras buszocskazas kovetkezett Kuala Lumpurba. Az utat vegig szunyokaltuk. Este 5 elott ertunk a jol ismert utcankba, a Hotel Mandarin Pacific ele. Itt betettuk a hatizsakjainkat a hotel repcepciojara. Habar nem voltunk vendegek, de mivel az utat toluk vettuk, ezert ingyen. Innen elmentunk a 7eleven ABC-be kajat venni a vonatocskazasra, utana pedig bevetettuk magunkat a kinai piac rengetegebe. Ezek aztan tudnak uzletelni. Mindent ajanlgatnak, rengeteg sokat alkudoznak, sokan vannak, sok az arujuk es kis helyen van minden:) Vasarolgattunk egy kicsit, aztan pedig loholtunk a legkozelebby Light Rail megallora. Volt meg egy jo oracskank, el akartunk menni meg egyszer megnezni az egigero kukoricakat. A Petronas Towers-t. Azert kukoricak, mert Zsofi mondta es azert mondta, mert ugy neznek ki. Mivel pentek volt, a metro (Light Rail) elegge tele volt. Tolakodtunk egy sort. Itt aztan nem varjak meg, mig a laszallo utasok kijonnek a vagonbol. Amint kinyilik az ajto, mindenki megindul egyszerre. Ha meg egy kicsit tobben lennenek, siman agyontaposhatnak egymast:) 10 perc alatt kijutottunk a toronyhoz. A metromegallo egyenesen a KLC plazaba vezet, ami a torony also 4-5 emeleten levo bevasarlokozpont. Megneztuk a tornyot elorol, hatulrol, ucsorogtunk egy kicsit elotte. Epp kezdett sotetedni, meg nem volt teljesen fekete az eg, de mar kivilagitottak az epuleteket. Nagyon szep latvany.

Visszatolakodtunk a hotelbe, kivettuk a csomagjainkat es metroval mentunk egy megallot a vonat allomasra. Itt bevaltottuk a maradek 50 ringitunket. Sikerult majdnem pontosan annyit koltenunk Malayziaban, amennyi penzt valtottunk az elejen. Nem is kellett tobbet valtani, nem is maradt sok. Ebben persze segitett az utolso napi kinai piacos vasarlasunk is:)

A vonat hasonlo volt a tajfoldi halokocsis vonathoz (3 eve probaltuk ki). Egy hosszu folyoso, ket oldalt pedig hosszban az agyak, egy lent egy fent. Csak fuggony volt elottuk, ugyhogy vegulis az egesz vagon egy szoba volt:) Szep tiszta minden, eleg nagy kenyelmes agyak, epp csak a csomagokat nem volt hova pakolni. Igy tortent, hogy a csomagjainkkal aludtunk:) Ki lehetett birni. Sot, mondhatnam eleg kenyelmes volt egy dolgot leszamitva. A hasam meg mindig haborgott. Nem volt teljesen hasmenesem, igaz nem is ettem semmit deltol, de azert ereztem, hogy valkami zajlik odabent:) Nomitol kaptam valami lottyott meg egy bogyot, de ezek csak gyengebb szerek voltak. Inkabb prevencio. Reggel, mikor meg mindig hasmenesgyanus voltam, akkor kaptam egy erosebb bogyot. A vonatban a legerdekesebb a megallok bemondasa volt. “Szalamalejkum, blablabla… xy megallo kovetkezik” ez 2X aztan 2X angolul. Amikor megerkeztunk a megalloba, akkor pedig 3X “Stejson xy” es ketszer “xy station”. Igy legalabb mindenki hallotta es jol meg is jegyezte, hogy hol jarunk:) Gondolom ez azert kellett, mert errefele tobb az olvasni nem tudo szemely. Velunk is utazott egy neni, akinek a fia mondta, hogy majd szoljanak neki, ha le kell szallnia, mert nem tud olvasni.

Szoval igy telt az utunk. Taram-taram… taram-taram… taram-taram….