2005.11.16-12.05 Ázsia

Siem Reap es kornyeke
A fovaros - Phnom Penh
Reppenes Kuala Lumpurba
Kulala Lumpur fellol le es lerrol fel
Irany a dzsungel
Az esoerdo melyen
Vissza az egigero kukoricakhoz
Hat Yai, Surat Thani (hasmenes?)
Kimaradt, de kozben eszembe jutott
Ko Pha Ngan, tenger, palmafak
Szaguldas, tengerpart, gyumolcs-shakek
Welcome to paradise
Ko Tao-i lotyoges
Assetom, hany filmet lattunk
Vasarlas mindhalalig
Utolso nap. Bruhuhuuu

2005.11.23 Irany a dzsungel.

Reggel kilenckor indult az autobuszunk a Mandarin Pacific hotel elol. Reggelit a 7eleven elelmiszer uzletben vettunk. Nagyon fincsi kakaos kalacsot. Aztan kilenckor felnyomultunk a buszra es robogtunk eszak-kelet fele a Taman Negara nemzeti parkba. A busz klimatizalt, jo allapotban levo jargany volt. Az utak is jok voltak, szep palmafa ultetvenyek a ket oldalon, a tavolban magas hegyek. A 4 oras ut hamar elszaladt, nagy reszet hasznos alvassal toltottuk. Az ut Jerantutban ert veget. Itt mindenki kiszallt es benyomultunk a Sri Emas hotel - utazasi irodaba. Itt mint a futoszalagon inteztek el mindenkit. Mi egy kicsit szervezkedni probaltunk, mert mindenkit hajoval akartak szallitani a dzsungelbe, de mi busszal szerettunk volna menni. Egy internetes beszamoloban olvastuk, hogy a buszos ut egy ‘agro’ bemutato, ahol mindenfele ultetvenyeket mutatnak meg, elbeszelik, hogyan csinaljak a kaucsukot, stb. Talaltunk is egy ausztraliai part, aki csatlakozott hozzank, mert 4 ember volt a minimum a buszos uthoz. Sajnos kis ido mulva kiderult, hogy a busz nem megy, mert a nagy esozesek utan az ut itt-ott viz ala kerult, uttyoty menjunk csak szepen hajoval, mint a tobbiek. Mi nem keseredtunk el, mert a hajo ut viszont a folyon vezet felfele az oserdoben, nagy elmeny lesz az is. Helyben lefoglaltuk meg a szallast is es este 9-re egy ejszakai szafari programot. A helyi resti eleg koszosnak tunt, ezert a KFC-ben kajaltunk. Itt meg a KFC-ben is mast arulnak, mint otthon. De azert finomat.

A resti elol minibusszal mentunk a folyohoz. A folyo nagyon felelmetesen nezett ki. Nagy hompolygo barna viztomeg, telis-tele mindenfele faronkokkel es egyebb limlommal, amit az aradas magaval sodort. A hajok kb 1.20m szeles, 10m hosszu fa motorcsonakok voltak. Az elso megtelt, ugyhogy mi 4 masik utassal a masodik hajoban kaptunk helyet. Ez szerencses veletlen volt, mert igy nem voltunk tele es gyorsabban mentunk, mint a tobbi csonak. Haha! Az ut szupi jo volt. Harom oraig tartott, itt-ott izgalmasan szlalomoztunk az uszo faronkok kozott es ketoldalt suru, friss-zold dzsungel huzodott. Az erdo nagyon surunek tunt. Itt ott nagyon magas fak, sok alacsonyabb es alul mindenfele bokrok es palmafak. Az egeszet lianok es borosztyan szeru futonovenyzet boritotta.

Harom ora ladikozas (lapos fenek) utan megerkeztunk Kuala Tahan-ba, itt elmondtak, hogyan lehet kozlekedni (a nemzeti park a folyo tuloldalan volt), hol vannak a szallasok. A szalassal ismet szerencsenk volt. Egy kicsit tavolabb volt a falutol, de a tulaj barmikor ingyen szalitott minket a falu es a Park Lodge kozott. A Park Lodge nagyon szep kis csaladi vallalkozas, helyes kis parkban, harom bungalo, mindegyikben ket-ket szoba. Mint Malajziaban mindenki a tulaj jol beszelt angolul es nagyon segitokesz volt. Meg a reggeli is benne volt az arban. Csak az osszehasonlitas vegett, KL-ban 60RM (1RM = 6.7KC), itt pedig 50RM volt egy szoba. Lepakoltunk es befuvaroztattuk magunkat a faluba, hogy az esti szafariig egy jot internetezunk. Hat nem. az inet nem mukodott, mert a viz… Na nem baj, setaltunk egyet, vacsoraztunk es mar el is jott az esti program ideje.

Hatan ultunk egy negykerek-meghajtasos pockup-on. Az olyan furgon szeruseg, hatul a teherszallito reszen korbe locacska. Oda felnyomultunk, es irany az allatnezos szafari. Eloszor kicsit meglepodtunk, hogy nem is a dzsungelbe, hanem egy palmafa ultetvenyre mentunk, de az auto tetejen torokulesben ulo kisficko elmagyarazta, hogy a dzsungel tul suru es kutyafulet sem latnank. Jo sotet volt, be volt borulva es szemtelt a meleg eso. Az ultetvenyen a fak rendezett sorban, egymastol kb. 5-7 meteree nottek. A teton ulo ficko egy eros reflektorral vilagittot jobbra, balra, fel, le es kereste az elolenyeket. Rogton az elejen lattunk egy egeret majszolo baglyot. Aztan egy allitolagos vadmacskat kergettunk, de ezt csak az idegenvezeto latta. Jo szeme volt. Komolyan. Ezt azzal is bizonyitotta, hogy menet kozben, egyszer csak megalljt parancsolt es kis keresgeles utan, mutatott nekunk egy agon hevereszo kigyot. Egy kis botocskan volt es pont ugy nezett ki, mint a bot. Soha nem vettuk volna eszre magunktol. A ficko le is szalt es megpiszkalta a kigyot, igy prezentalva, hogy nem veszelyes:) Aztan mar jobban esett az eso, de ez csak emelt a hangulaton. Az ut sima foldut volt. Voros szinu, mint a salak. Itt mindenfele ilyen szinu a talaj (Kambodzsaban es Tajfoldon is). A kornyek dimbes-dombos. Egyes dombokon igencsak nehezen ment a felkapazkodas, de haladtunk lassacskan. Mignem egy elegge saros, vizmosason, meredek lejton a kerekek tulporogtek es az auto nem haladt tobbe. Szarakodtunk vagy 10 percet. Elore, hatra, kaparas, csuszas… Nagy sokara visszatolattunk a lajto aljara es nekifutas, menes, menes, felakadas… Ezt is kiprobaltuk egy parszor, aztan pedig uj csel kovetkezett. Megfordultunk es visszafele indultunk. Csakhogy arra is meredek volt a domb, ott sem tudtunk felmenni. Egy Lett es egy angol parocska volt velunk, de mindenki sportosan vette a helyzetet. Nagyon elveztuk, izgalmas volt. Juuuj, mi lesz most. Kint alszunk a vadonban, kigyok, leopardok kozott es az esoben? Aztan felvetettuk, hogy leszallunk, hatha igy konnyebben megy a kaparaszas. Lugraltunk a sarba, felmentunk a dombon es varakoztunk. Kicsit tavolabb mentem pislantani es ekkor latszott igazan, komolyan sotet volt. Semmit sem lehetett latni:) Epp az esetleges gyalogos visszaut nehezsegein rohogcseltunk, amikor eccercsak hipp-hopp az auto nagy kohoges kozepette felmaszott a dombtetore. Jupii, felugraltunk es nem is tudom orultunk-e vagy sirtunk. Orultunk, mert igy nem lettunk a dzsungel elveszett gyermekei, de nem orultunk, mert vege volt az izgalomnak es indulhattunk vissza. Egy kis orszaguti kerulo utan, nagy meglepetesunkre az auto ismet bevetette magat a fak koze es folyatodott a szafari. Innentol kezdve mar csak kisebb kaparaszasaink voltak, mindenfele nagyobb felakadas nelkul. De ami viszont nem elhanyagolhato lattunk egy par allatot is. Lattunk egy par kulonfele alvo madarat, a fickonk majd le szedte oket az agrol, meg akkor sem ebredtek fel. Lattunk Egy egy leopardot. Nagyon szep volt, sokaig nezett minket, mi ot, aztan elfutott. Eleg kicsi volt. Idaig azt hittuk, a leopardok nagyobbak. Lattunk meg zold kigyot, valamifele vaddisznot, megvalami tehenfele allatokat. Kb 2-2.5ora volt a szfarizas, utana mindenkit hazaszallitottak.

A szafari utan meg egy kis tervezgetes es nyomas aludni.